Regulamin

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą pod nazwą DENTYSTA NA WARSZAWSKIEJ

I. Postanowienia

  • Dentysta na Warszawskiej jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
  • ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie
  • ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).

2. Do wykonywania zadań przez gabinet Dentysta na Warszawskiej ustala się wewnętrzną organizację, przedstawioną w dalszej części niniejszego Regulaminu.

II. Firma podmiotu leczniczego

  • Podmiot leczniczy pod nazwą Dentysta na Warszawskiej Przedsiębiorstwo Podmiotu Leczniczego używa nazwy skróconej Dentysta na Warszawskiej.
  • Adres: Warszawska 71, 80-180 Gdańsk.

III. Cele i zadania podmiotu leczniczego

  • Celem gabinetu Dentysta na Warszawskiej jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych mających na celu zachowanie, przywracanie i poprawę zdrowia pacjentów oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub poszczególnych przepisów regulujących zasady ich wykonywania.
  • Do zadań Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej
  • w szczególności należą:
    • udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, chirurgii stomatologicznej, implantologii stomatologicznej oraz ortodoncji,
    • udzielanie świadczeń z zakresu higieny i profilaktyki,
    • przeprowadzanie badań radiologicznych z zakresu stomatologii,
    • współpraca z innymi przedstawicielami służby zdrowia oraz pracowniami protetycznymi.

IV. Struktura przedsiębiorstwa

  • W ramach podmiotu leczniczego działa jednostka organizacyjna: Dentysta na Warszawskiej przy ul. Warszawskiej 71, 80-180 Gdańsk.
  • W ramach wyżej wskazanej jednostki organizacyjnej wyodrębniono komórki organizacyjne:
    – poradnia stomatologiczna

 

V. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych

  • Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest ul. Warszawska 71 80-180 Gdańsk

VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego

  • Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń
    i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
  • Świadczenia zdrowotne w gabinecie udzielane są w terminach uzgodnionych
    z osobą dokonującą rejestracji bądź w gabinecie z lekarzem prowadzącym.

3. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:

  • osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
  • telefonicznego pod numerem telefonu 692 818 565 lub 58 761 57 97
  • mailowego pod adresem:gabinet@dentystanawarszawskiej.pl
  • za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej: http: //dentystanawarszawskiej.pl/
  • W Rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z Art. 17 i Art. 26 ustawy z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.08.52.417)
  • Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu endodoncji, protetyki, chirurgii, implantologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów.
  • W przypadku wizyty pierwszorazowej pacjent powinien zgłosić się ok 5-10 minut wcześniej niż zaplanowana wizyta, w celu wypełnienie dokumentacji medycznej. Przed realizacją takiej wizyty, konieczne jest udostępnienie przez pacjenta podstawowych danych niezbędnych w procesie leczenia (w tym numer PESEL, adres zamieszkania, dane kontaktowe, informacje o stanie zdrowia).
  • Wszelkie zmiany w sytuacji zdrowotnej, pacjent zobowiązuje się zgłosić niezwłocznie po ich zaistnieniu.
  • Podczas wizyty w gabinecie pacjent ma prawo aby uzyskać wszystkich niezbędnych wyjaśnień, które dotyczą postawionej przez lekarza diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.

VII. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  • Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
    • realizacja zadań podmiotu i celu dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
    • kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
    • dbałość o należyty wizerunek gabinetu Dentysta na Warszawskiej,
    • zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu,
    • przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta.
  • Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej należy:
    • badanie i porada lekarska,
    • działania diagnostyczne,
    • udzielenie pierwszej pomocy doraźnej,
    • profilaktyka stomatologiczna,
    • świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej,
    • świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej,
    • świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej,
    • świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej,
    • świadczenia z zakresu ortodoncji,
    • świadczenia z zakresu implantologii,
    • świadczenia z zakresu higieny i profilaktyki,
    • prowadzenie na bieżąco dokumentacji medycznej.
  • Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela Dentysty na Warszawskiej.
  • Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi podmiotu powinno odbywać się w sposób, który zapewni sprawność funkcjonowania podmiotu, kompleksowość i należytą jakość udzielania świadczeń zdrowotnych.

VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  • W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia, bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych.

IX. Postępowanie z dokumentacją medyczną

  • Dentysta na Warszawskiej prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
  • Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
  • Podmiot leczniczy na przygotowanie dokumentacji medycznej dla pacjenta ma 7 dni roboczych.
  • Dokumentację medyczną udostępnia się w szczególności na wniosek:
  • pacjenta lub osoby upoważnionej przez pacjenta,
  • podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
  • ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
  • zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.

4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

  • do wglądu w siedzibie gabinetu Dentysta na Warszawskiej,
  • poprzez sporządzenie jej odpisów, kopii lub jako zaszyfrowany plik przesyłany na skrzynkę e-mail.
  • zdjęcia RTG mogą zostać udostępnione na płycie CD lub wysyłane na internetową skrzynkę pocztową.

XI. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat.

  • Gabinet Stomatologiczny Dentysta na Warszawskiej jest praktyką prywatną i nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a co za tym idzie udziela świadczeń zdrowotnych na zasadzie pełnej odpłatności przez pacjenta. Aktualny cennik świadczonych usług dostępny jest na stronie internetowej: https://dentystanawarszawskiej.pl/

XII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  • Gabinetem Stomatologicznym Dentysta na Warszawskiej kieruje właściciel placówki-Małgorzata Królak.
  • Właściciel samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej oraz ponosi za nie odpowiedzialność.
  • Do obowiązków i uprawnień właściciela należy:
    • organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
    • podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych,
    • kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę,
    • przyjmowanie skarg i zażaleń,
    • wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Dentysta na Warszawskiej,
    • nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
    • zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
    • nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
    • dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.

XIII. Prawa i obowiązki Pacjenta

  • W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Dentysta na Warszawskiej pacjent ma prawo do:
    • poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
    • świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
    • rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
    • wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy, leczenia oraz kosztach.
  • Do obowiązków pacjenta należy:
    • przestrzeganie regulaminu porządkowego Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej
    • przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Placówki,
    • przestrzeganie higieny osobistej,
    • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż,
    • przestrzeganie zaleceń lekarza,
    • odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min. 1 dzień roboczy przed planowaną wizytą)
    • płatność po każdorazowo przeprowadzonej wizycie stomatologicznej.
  • Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
  • Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
  • Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej oraz z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
  • Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
  • Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Dentysta na Warszawskiej ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi/zażalenia do właściciela placówki.
  • Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni roboczych.
  • Pacjent powinien poinformować recepcję Gabinetu o przewidywanym spóźnieniu i planowanej godzinie przybycia.
  • W przypadku, gdy pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, by ewentualnie mógł skorzystać z tego terminu inny pacjent.
  • Zadatek na leczenie stomatologiczne:
  • Zadatek na poczet wizyty jest pobierany w przypadku wcześniejszego 2-krotnego nie zgłoszenia się pacjenta na umówioną wizytę, bez jej wcześniejszego odwołania, tj. najpóźniej 1 dzień roboczy przed wyznaczonym terminem.
  • Wysokość zadatku wynosi 200 zł. W innych sytuacjach wysokość zadatku ustalana jest indywidualnie przez lekarza prowadzącego lub właściciela gabinetu.
  • W przypadku potrzeby zmiany umówionego terminu, pacjent zobowiązuje się powiadomić gabinet minimum 1 dzień roboczy przed terminem planowanego zabiegu. W przeciwnym razie wpłacony przez pacjenta zadatek przepada.
  • Zadatek powinien zostać uiszczony w gabinecie lub przelewem na konto bankowe o nr: 82 2030 0045 1110 0000 0001 9290. W przypadku przelewu niezbędne jest przesłanie potwierdzenia transakcji na adres mailowy gabinetu.
  • Zadatek będzie odejmowany od kosztów leczenie podczas wizyty, na której dane leczenie zostanie zakończone.
  • Opłata za rezerwację terminu wizyty ma na celu zabezpieczenie czasu pracy lekarza przy planowanych wizytach oraz umożliwić jak najkrótsze oczekiwanie na termin wizyt. Opłata może być pobierana w przypadku rezerwacji następujących zabiegów:
    • leczenia endodontycznego,
    • leczenia protetycznego,
    • leczenia chirurgicznego,
    • leczenia implantologicznego,
    • leczenia zachowawczego.
    • Terminy wizyt powinny być odwoływane minimum 1 dzień roboczy przed planowaną wizytą, poprzez kontakt z rejestracją.

XIV. Postanowienia końcowe

  • Regulamin organizacyjny ustala Małgorzata Królak
  • W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Podmiotu Leczniczego z siedzibą w Gdańsku, ul. Warszawska 71, 80-180 Gdańsk. Powyższe dane będą wykorzystywane wyłącznie w celu dostarczania informacji za pośrednictwem sms, e-mail i dotyczyć będą planowanych wizyt oraz medycznej działalności gabinetu.Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do podanych danych osobowych, ich poprawiania, weryfikacji oraz usunięcia jak i również złożenia skargi do Prezesa UODO, w przypadku odmowy wykonania Pani/Pana woli.