Regulamin
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą pod nazwą DENTYSTA NA WARSZAWSKIEJ
I. Postanowienia
- Dentysta na Warszawskiej jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).
2. Do wykonywania zadań przez gabinet Dentysta na Warszawskiej ustala się wewnętrzną organizację, przedstawioną w dalszej części niniejszego Regulaminu.
II. Firma podmiotu leczniczego
- Podmiot leczniczy pod nazwą Dentysta na Warszawskiej Przedsiębiorstwo Podmiotu Leczniczego używa nazwy skróconej Dentysta na Warszawskiej.
- Adres: Warszawska 71, 80-180 Gdańsk.
III. Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Celem gabinetu Dentysta na Warszawskiej jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych mających na celu zachowanie, przywracanie i poprawę zdrowia pacjentów oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub poszczególnych przepisów regulujących zasady ich wykonywania.
- Do zadań Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej
- w szczególności należą:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, chirurgii stomatologicznej, implantologii stomatologicznej oraz ortodoncji,
- udzielanie świadczeń z zakresu higieny i profilaktyki,
- przeprowadzanie badań radiologicznych z zakresu stomatologii,
- współpraca z innymi przedstawicielami służby zdrowia oraz pracowniami protetycznymi.
IV. Struktura przedsiębiorstwa
- W ramach podmiotu leczniczego działa jednostka organizacyjna: Dentysta na Warszawskiej przy ul. Warszawskiej 71, 80-180 Gdańsk.
- W ramach wyżej wskazanej jednostki organizacyjnej wyodrębniono komórki organizacyjne:
– poradnia stomatologiczna
V. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest ul. Warszawska 71 80-180 Gdańsk
VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń
i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne. - Świadczenia zdrowotne w gabinecie udzielane są w terminach uzgodnionych
z osobą dokonującą rejestracji bądź w gabinecie z lekarzem prowadzącym.
3. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
- telefonicznego pod numerem telefonu 692 818 565 lub 58 761 57 97
- mailowego pod adresem:gabinet@dentystanawarszawskiej.pl
- za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej: http: //dentystanawarszawskiej.pl/
- W Rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z Art. 17 i Art. 26 ustawy z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.08.52.417)
- Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu endodoncji, protetyki, chirurgii, implantologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów.
- W przypadku wizyty pierwszorazowej pacjent powinien zgłosić się ok 5-10 minut wcześniej niż zaplanowana wizyta, w celu wypełnienie dokumentacji medycznej. Przed realizacją takiej wizyty, konieczne jest udostępnienie przez pacjenta podstawowych danych niezbędnych w procesie leczenia (w tym numer PESEL, adres zamieszkania, dane kontaktowe, informacje o stanie zdrowia).
- Wszelkie zmiany w sytuacji zdrowotnej, pacjent zobowiązuje się zgłosić niezwłocznie po ich zaistnieniu.
- Podczas wizyty w gabinecie pacjent ma prawo aby uzyskać wszystkich niezbędnych wyjaśnień, które dotyczą postawionej przez lekarza diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
VII. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
- Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
- realizacja zadań podmiotu i celu dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
- kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
- dbałość o należyty wizerunek gabinetu Dentysta na Warszawskiej,
- zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta.
- Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej należy:
- badanie i porada lekarska,
- działania diagnostyczne,
- udzielenie pierwszej pomocy doraźnej,
- profilaktyka stomatologiczna,
- świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej,
- świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej,
- świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej,
- świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej,
- świadczenia z zakresu ortodoncji,
- świadczenia z zakresu implantologii,
- świadczenia z zakresu higieny i profilaktyki,
- prowadzenie na bieżąco dokumentacji medycznej.
- Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela Dentysty na Warszawskiej.
- Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi podmiotu powinno odbywać się w sposób, który zapewni sprawność funkcjonowania podmiotu, kompleksowość i należytą jakość udzielania świadczeń zdrowotnych.
VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia, bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych.
IX. Postępowanie z dokumentacją medyczną
- Dentysta na Warszawskiej prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Podmiot leczniczy na przygotowanie dokumentacji medycznej dla pacjenta ma 7 dni roboczych.
- Dokumentację medyczną udostępnia się w szczególności na wniosek:
- pacjenta lub osoby upoważnionej przez pacjenta,
- podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
- ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
- zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.
4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w siedzibie gabinetu Dentysta na Warszawskiej,
- poprzez sporządzenie jej odpisów, kopii lub jako zaszyfrowany plik przesyłany na skrzynkę e-mail.
- zdjęcia RTG mogą zostać udostępnione na płycie CD lub wysyłane na internetową skrzynkę pocztową.
XI. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat.
- Gabinet Stomatologiczny Dentysta na Warszawskiej jest praktyką prywatną i nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a co za tym idzie udziela świadczeń zdrowotnych na zasadzie pełnej odpłatności przez pacjenta. Aktualny cennik świadczonych usług dostępny jest na stronie internetowej: https://dentystanawarszawskiej.pl/
XII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
- Gabinetem Stomatologicznym Dentysta na Warszawskiej kieruje właściciel placówki-Małgorzata Królak.
- Właściciel samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej oraz ponosi za nie odpowiedzialność.
- Do obowiązków i uprawnień właściciela należy:
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
- podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych,
- kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę,
- przyjmowanie skarg i zażaleń,
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Dentysta na Warszawskiej,
- nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
- zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
- nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.
XIII. Prawa i obowiązki Pacjenta
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Dentysta na Warszawskiej pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
- wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy, leczenia oraz kosztach.
- Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu porządkowego Gabinetu Stomatologicznego Dentysta na Warszawskiej
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Placówki,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż,
- przestrzeganie zaleceń lekarza,
- odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min. 1 dzień roboczy przed planowaną wizytą)
- płatność po każdorazowo przeprowadzonej wizycie stomatologicznej.
- Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
- Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej oraz z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Dentysta na Warszawskiej ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi/zażalenia do właściciela placówki.
- Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni roboczych.
- Pacjent powinien poinformować recepcję Gabinetu o przewidywanym spóźnieniu i planowanej godzinie przybycia.
- W przypadku, gdy pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, by ewentualnie mógł skorzystać z tego terminu inny pacjent.
- Zadatek na leczenie stomatologiczne:
- Zadatek na poczet wizyty jest pobierany w przypadku wcześniejszego 2-krotnego nie zgłoszenia się pacjenta na umówioną wizytę, bez jej wcześniejszego odwołania, tj. najpóźniej 1 dzień roboczy przed wyznaczonym terminem.
- Wysokość zadatku wynosi 200 zł. W innych sytuacjach wysokość zadatku ustalana jest indywidualnie przez lekarza prowadzącego lub właściciela gabinetu.
- W przypadku potrzeby zmiany umówionego terminu, pacjent zobowiązuje się powiadomić gabinet minimum 1 dzień roboczy przed terminem planowanego zabiegu. W przeciwnym razie wpłacony przez pacjenta zadatek przepada.
- Zadatek powinien zostać uiszczony w gabinecie lub przelewem na konto bankowe o nr: 82 2030 0045 1110 0000 0001 9290. W przypadku przelewu niezbędne jest przesłanie potwierdzenia transakcji na adres mailowy gabinetu.
- Zadatek będzie odejmowany od kosztów leczenie podczas wizyty, na której dane leczenie zostanie zakończone.
- Opłata za rezerwację terminu wizyty ma na celu zabezpieczenie czasu pracy lekarza przy planowanych wizytach oraz umożliwić jak najkrótsze oczekiwanie na termin wizyt. Opłata może być pobierana w przypadku rezerwacji następujących zabiegów:
- leczenia endodontycznego,
- leczenia protetycznego,
- leczenia chirurgicznego,
- leczenia implantologicznego,
- leczenia zachowawczego.
- Terminy wizyt powinny być odwoływane minimum 1 dzień roboczy przed planowaną wizytą, poprzez kontakt z rejestracją.
XIV. Postanowienia końcowe
- Regulamin organizacyjny ustala Małgorzata Królak
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Podmiotu Leczniczego z siedzibą w Gdańsku, ul. Warszawska 71, 80-180 Gdańsk. Powyższe dane będą wykorzystywane wyłącznie w celu dostarczania informacji za pośrednictwem sms, e-mail i dotyczyć będą planowanych wizyt oraz medycznej działalności gabinetu.Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do podanych danych osobowych, ich poprawiania, weryfikacji oraz usunięcia jak i również złożenia skargi do Prezesa UODO, w przypadku odmowy wykonania Pani/Pana woli.